Ingen aska, idel sol i dag

 

En näpen lönnbebis.

En näpen lönnbebis.

 

Det där askmolnet jag oroade mig för sent i går kväll ser i dagsljus ut som en mardröm. Det är sol, sol, sol ute. Härligt! Först ska jag packa och slänga i mig något sedan bär det av till kolonin. Jag har ju en såbädd att göra klart (och massor av andra projekt som jag vill hinna).

Här ovan ser ni en liten näpet näsfrö. En babylönn alltså. Jag och Den engelske lantlorden hittade massor av groddar i gräsmattan ett hörn av koloniområdet. Det var så tidigt att det gick lätt att med lätt hand dra upp några, hade bara en pelarrot ännu. Jag drog upp och planterade i min trädgård. Tänkte se om jag kan få dem att fortsätta växa – och kanske kan det bli en lönnhäck så småningom på ena sidan av kolonin. Eller åtminstone ett litet lönnträd!

Det blir ingen långdag på kolonin i dag. Jag ska i väg till The Big City i dag. Den engelske lantlorden har redan börjat spika helgarrangemangen. Kan tänka mig att det blir någon fancy middag, i alla fall om jag får välja, och en Portobello-lik marknad på Gärdet på lördag. Det kan bli kul som uppvärmning inför min Londonresa om två veckor…

Kommentera

