Phu! Det är hårt arbete att räfsa gräs…

 

10 april 2010. Räfsat gräs och gödslat mattan. Nya staket på g.

10 april 2010. Räfsat gräs och gödslat mattan. Nya staket på g.

 

… med en halv räfsa! Japp. Halv. Den var gammal och skör antar jag. Gick av på hälften. Egentligen är skaftet alldeles för kort också. Det är nog dags att köpa ny. Orkade halva gräsmatten. Därefter ut med hönsgödsel. Känns som både jag och bilen luktar ännu. Fast åtminstone jag borde vara ren eftersom jag både tränat på gymmet och duschat efter kolonipasset.

Återkommer senare med mer detaljer från min inköpsrunda. Nu måste jag rappa mig. Middag hos yammy mamy väntar. Supermys i kväll!

One response to this post.

  1. Posted by Margreth on 11 april, 2010 at 17:25

    Oj vad du jobbar och har dej.Har du redan gödslat gräsmattan.Jag har inte gjort nåt än i min trädgård.Jag åker nog in till Jkpg på onsdag, ska klippa mej och köpa en mossrivare till våra gräsmattor.(Barbros o min),en fiberduk o jord ska jag också ha.Är du ledig då, kanske vi kan ses.Barbro är nog med också.
    HEJ DÅ HA DET SÅ BRA!!!!

    Svara

Kommentera

