Besöka påskharen på kolonin

I dag är det dags att besöka påskharen på kolonin. Kolla in vad haren har bajsat ner och käkat upp – eller i omvänd ordning. Har med min engelske lantlord som kallar kolonin för våra ägor… Nu har vi gått in i vårmånaden april, härligt oförutsägbart väder. Efter en bloggpaus på några dagar och en resa till södern där gräset spirar på åkrarna och träden redan börjar skifta, är jag tillbaka på hemmaplan med nya krafter. Ivrig att sätta i gång med säsongens projekt på kolonin.

Kanske köpa lite fiberduk och börja odla? Lökarna som jag fick borde väl gå att peta ner….? Och köpa lykta på Ikea. Den där jag skrev om i ett tidigare inlägg. Var lite sugen i helgen på att köpa en miniminiväxthus i zink på Bolagret. Har ingen bild men tro mig när jag säger att de var jättesöta att ha ljus i. Blev dock inget köp. Lite för kantigt och vast för att släpa runt i Malmö på.

Dags att ta ut den lila smutsgrisen på asfalten och bränna gummi bort till kollo. Återkomma med all säkerhet med några bilder i eftermiddag. Ha en bra dag!

Kommentera

