En ljuspunkt i tillvaron

I dag har jag varit på en liten utflykt i utmarkerna. Besökte för första gången Barkarby med vänner, som köpt lägenhet med stor balkong. Ikea. Precis vid kassorna, där julpynt och trädgårdsdesign följs av i en ständigt upprepande slinga, hittade jag några fina fynd. Mitt bland mycket starka ikeafärger – inte riktigt min stil. Vackra och lite kantiga plåtlyktor i engelskt rött, blått och grönt. Dova toner.

Jag kan redan se dem pryda bordet på kollo. Eller se de vackert röda lyktorna hänga från grenarna i ett träd och lysa upp natten, om jag hade haft ett träd där. Längtar redan efter ljuva augustinätter med mys – fast det ännu inte har blivit vår.

Nu håller jag tummarna. Måtte dessa lyktor finnas på hemmaplan. Blir lite klumpigt att släpa dem hela vägen hem. Jag tänker köpa minst ett par. 69 kronor är ett fynd. Eller en större för 149 kronor.

Laterna i engelskt rött.

Laterna i engelskt rött.

Kommentera

